Di dalam mengharungi kehidupan ini kita akan bertemu dan mengenali dengan berbagai ragam dan golongan manusia. Betapa susahpun kita sudah pasti ada orang yang lebih susah daripada kita. Setiap orang mempunyai keperluan dan tidak semua keperluan itu dapat dipenuhi.

Cuba nilaikan keperluan dan kehendak kita hari ini. Adakah ianya keperluan asas atau hanya memenuhi tuntutan nafsu dan taraf hidup. Kita sering terlupa bahawa ada di satu sudut bumi ini mereka yang serba kekurangan dari segi keperluan asas kehidupan. Malah salah satu tempat ini tidak jauh daripada rumah kita semua.

Atas keperihatinan BadrulAfterSix dan Leen Ash Burn's Second Lair, mereka berusaha mengumpul dana, barangan dan masa pembaca-pembaca blog untuk disumbangkan kepada sebuah rumah yang menempatkan anak-anak yatim dan anak-anak ibu tunggal. Ketika ini mereka ditempatkan di dua unit flat dua bilik di Rawang yang dikenali sebagai Baitul Fitrah.

Oleh itu jika anda terbuka hati untuk menghulurkan sebarang bentuk sumbangan, silalah berbuat demikian dengan berhubung terus dengan Badrul di 012-2315540 atau Leen di blitzbloo(at)yahoo(dot)com. Semoga keikhlasan hati kita semua akan melakarkan senyuman kanak-kanak di Baitul Fitrah.

Sila ke blog utama di Nukilan Jejari Azhad